Thursday, July 19, 2012

Seperti Pungguk Rindukan Bulan


Semenjak daripada Mei lepas, sekarang sudah masuk Julai. Itu pun tinggal lagi 11 hari nak masuk Ogos.

Aku bukan mengira bulan, tapi inilah nasib. Kita merancang dan perancangan kita tidak semestinya menjadi, tapi kita tidak salah merancang. Namun sebaik-baik perancangan daripada Allah SWT.

Berbalik kepada aku mengira hari, 

Aku amat berharap dapat membeli kamera DSLR. Sudah lama aku inginkan, tapi bermula Mei yang lepas, keinginan itu semakin membuak-buak. Aku mengikat perut untuk simpan duit. Makan pun biskut cap Hup Seng, sekali dua je Chips More.
RM2000 - Harga pasaran Penang
RM370 - Harga pasaran Penang
Aku berkira-kira nanti dapat gaji aku kerja untuk bulan Mei dan Jun maka dapatlah aku beli DSLR Nikon D90 dengan lensa 50mm 1.8D. Namun, harapan tinggal harapan, bila dapat gaji 17 Julai lepas, perancangan untuk duit melebihan duit yang ada. 
ginilah rupa kamera D90 & len 50mm tu.

Maka…senyap je la aku. Menyimpan hasrat untuk kemasukan gaji yang akan datang. Itupun entah jadi entahkan tidak.

Boleh jadi, nak dapat rezeki yang lebih lagi kot. D7000.haha. mantap beb...up sikit daripada D90.
Apa pun fikir positif. Ada rezeki InsyAllah Taala akan dapat.

Notatapakaki : berdikari

No comments: