Sunday, January 1, 2012

Cerita Duit


Cerita 1
Duit RM1 telah bertemu dengan RM50 dan bertanya, "Oit,lama tak nampak. Mana ko pergi?" RM50 menjawab, "Aku pergi merata tempat. Pergi stadium tengok bola, tengok konsert AF, naik STAR Cruise, pegi Bali naik AirAsia, lepak One Utama, Pavillion.. Urmm tempat-tempat camtu lah. Eh, ko camna pulak?" RM1 menjawab perlahan seraya menunduk, "Hmm..biasa lah. Balik-balik tempat sama saja. Surau, masjid, surau, masjid.."

(sumber: aku pun tak tahu)
(Moral Of the Story : Tak ada moral punya story…haha)

Cerita 2
RM1 : owh, siapa tu nampak megah?

RM50 : siapa lagi, aku la. Nilai yang paling femes. Tuan aku baru masukkan aku tadi. Wartawan ramai mengambil gambar aku dan tuan aku.

Rm1 : terkenalnya kau...

Rm50 : mesti la ! Lihat dalam semua kertas di dalam tabung ini aku yang paling tinggi nilainya.

RM1 : Ya betul engkau paling tinggi nilainya. Tapi cuba kalu lihat dalam tabung ini. Dipenuhi nilai sama seperti aku. Melebihi nilai kau apabila dikumpul-kumpulkan. Dan jumlah kami RM1 semakin bertambah setiap hari dengan nilai yang sama. Sayangnya hanya engkau seorang sahaja RM50, walaupun sangat terkenal.

(sumber : dalam kepala hotak aku)

(Moral  of the story : sikit2 lama jadi bukit. Dan apa guna tinggi nilai jika hanya sekali itu sahaja.)

1 comment:

Tetamu Istimewa said...

Wah setiap kali saya masuk ke blog ini pasti layout baru. Cantik!