Saturday, January 8, 2011

Rumahku bertukar wajah

 Sudah 22 tahun 1 bulan 1 hari (macam 1 Malaysia la plak) aku tinggal di rumah ini, sejak aku dilahirkan atas jemore (tangga), meniarap, mengesot, mula bertatih, dan berjalan, sehinggalah hampir patah papan rumah bila aku berlari-lari ketika bergurau dan bergaduh dengan adik beradik di rumah ini. Kini, dan sekarang sudah bertukar wajah. Tempat ini aku mengenal dunia, dan kini dia pula yang mula mengenal perubahan. Tetapi tetap setia meneduhi kami sekeluarga ketika hujan panas, memanaskan ketika tiupan angin dinihari, dan menyaksikan jalinan kekeluargaan dan kebahagiaan kami yang diberi dan direntap dan diteruskan...

Sedikit gambar sepanjang renovate rumah...


    Abah dan amy sedang berkira-kira untuk 'meruntuhkan' papan rumah, sambil abah bercerita asal usul bangunnya rumah ini 26 tahun lalu. Aku xde dalam gambar, sbb aku yang jadi jurufotonya. .
    -: nie story family lepas semaye subuh la, duduk pun atas papan dah, pagi ini aku baru balik dari Penang dan amy baru sampai dari K.Lumpur.



Prosesnya bermula disini...
-: pa dia nie, xbaju buat kejo, masuk gambar nie..




usahasama 

potong...sayang terpaksa potong juga 

berkira-kira untuk dikerat sayang 
ruang tamu sudah mula tidak berpapan 


orang kuat 



dibantu oleh...kak ngah

No comments: