Friday, March 25, 2011

Amalan Tegar

Amalan untuk tumbesaran anak cepat

*Anak-anak akan menjadi cepat tumbesaran jika dipakaikan dengan pakaian yang longgar.*


Hehe. Memang bagus la amalan tu. Aku sokong sangat. Tapi tu orang tua-tua punya amalan la. Tu aku tengok dalam laman wed amalan orang tua.
Tapi masa sekarang tidak ada dah macam tu, kalau tengok kanak-kanak sekarang, mak ayah mereka boleh dikatakan semuanya memakaikan anak-anak mereka dengan pakaian yang ketat dan sendap. Hehe. Aku nak kata pun tahu juga sebabnya, tak kan nak pi tanya pulak “eh kenapa pakaikan anak awak nie dengan pakaian ketat gini?”. Ha kan tak pasal-pasa dia jawab “ikut aku la anak aku, mu sape?”.
Huhu. Tapi aku rasa mudah kot,tak bagi anak panas dengan pakaian yang longgar dan tidak menyelesakan anak mereka.
Tapi...alhamdullah la, orang dewasa yang ‘comel’ montel-montel masih amalkan amalan orang tua-tua tu, aku memang respek spring la. Gua salute lu bro!!!




Hehe, eh anda jangan salah faham! Mereka (gambar atas) bukannya pakai ketat, mereka ikut amalan orang tua-tua. Kena pakai pakaian ketat baru jadi kurus dan tidak berlaku 'tumbesaran', dah kalau nak cepat tumbesaran kena pakai pakaian longgar, jadi mereka amat kreatif, mengikut amalan orang tua-tua. hehe.

Nur Faisal
26 Mac 2011

No comments: