Friday, April 29, 2011

Alhamdulillah Innalillah...

 VS

Alhamdulillah atau Innalillah...

     Aku pun tak tahu nak kata mana satu luahan yang patut aku ungkapkan untuk si Punyumpah yang bersumpah... (macam pelik pulak perkataan penyumpah tu).

   Pasti satu Malaya dah tahu kan, nak2 yang ada kata masjid Amru al-As kat bandar Baru Sentul petang tadi selepas sembahyang Jumaat.[klik di sini]
gambar yang bakal menyemakkan paper esok
     Si penyumpah tu, namanya Datuk Shazryl Eskay Abdullah, tak salah sebut, sebab dalam paper hari ini dan sebelum2 ini dan akan datang pun dah sebut banyak dah nama dia selaku salah seorang Trio Datuk T. 

    Alhamdulillah diucapkan kerana berjaya bersumpah laknat, walaupun bukan dari isi hati aku yang luahkan ucapan Alhamdulillah tu, tapi aku tahu, ramai yang setuju Si Eskay tu bersumpah laknat akan gembira dan cakap Alhamdulillah.

     Maka, bertambah2 la kepercayaan rakyat terhadap si Eskay nie gamaknya kan? Kesian... untuk yakinkan rakyat, Si Eskay nie perlu dan kena bersumpah laknat... hanya untuk rakyat yakin yang video blue (lucah) yang disebarkan oleh Trio Datuk T tu adalah benar dan tiada keraguaan penganiayaan terhadap DS Anwar Ibrahim.

kesian...

    Dah la kena bersumpah, akan kena dakwa pulak bawah akta menyebarkan bahan lucah pulak tu. Lucu dan kesian betul...[klik di sini]

     kalau ariel kena penjara 5 tahun atas kesalah menyebarkan video lucah [klik di sini],  Trio Datuk T akan kena berapa tahun ek? atau bagaimana? boleh dilindungi? [klik di sini] , tapi, la pulak dah... [klik di sini].

Innalillah...

      Juga aku ucapkan kepada Si Eskay yang bersumpah laknat. Yang aku faham la, bila bersumpah gitu, maknanya kalau salah apa2 yang dikatakan oleh si Eskay tentang sumpahan dan tuduhan beliau ke atas DS Anwar, maka di berani akan dilaknat ???

Innalillah...

   Bagaimana seseorang manusia yang bergelar seorang Islam bagaikan meminta-minta untuk dilaknat...???

Nauzubillah...

       Baik minta nasi kerabu bubuh sambal tumis dengan telur masin campur budu. sedap pun sedap. Nikmat pun nikmat. Kenyang pun kenyang. Haram? Tak! kan makan untuk dapatkan tenaga, tak haram.

Tapi...
    si Eskay tu berani bersumpah, pasti ada sebabnya, dan aku pun tak tahu kebenarannya disebalik video itu. Aku kat sini dah lama tak tengok TV. dengar2 khabar ada berita di TV3 siarkan video tu. Jadi aku tak sempat tengok la. Kalau tak, boleh juga aku menambah dosa menengok cerita seks orang tua. hahaha. Baik tengok Miyabi yang dikhuatiri oleh Kosmo masa Tsunami Jepun tu. hehe.[klik di sini]

     Adui... macam video masak2 bersama Chef Wan pulak video lucah sekarang, boleh ditayangkan di kaca TV umum yang seluruh rakyat Malaya melihatnya. Mungkin ini salah satu daripada Pendidikan Seks kot yang akan diserapkan dalam kurikulum sekolah.

Tapi...
     Tadi tak pasti pula semua Trio Datuk T tu sumpah tak. Dalam paper laporkan hanya si Eskay je. Alhamdulillah dan Innalillah la aku ucapkan atas keberanian beliau dan Keterburuan beliau. [klik di sin]

     Yang bertambah lucu, dari semalam lagi si Eskay nie dok mengajak DS Anwar bersumpah sama. Atau dalam ayat media, mencabar. hehe. Macam ajak makan KFC la pulak dah. 

"mari, mari adik kakok, abe2, pok cik mok cik kecik besar tuo mudo mari make gula kawoh nie...!"

     Hehe... ada juga munasabahnya kalau ajak makan gitu. Nie ajak bersumpah. Duit 10sen pun tak dapat. hehe. Nasi sebutir pun tak boleh. Air seteguk pun haram ada. Tak kan la si DS Anwar tu nak, DS Anwar pun cerdik, tidak tak kan la dapat jadi DS dan MP. Dan tak la dapat jadi Timbalan Perdana Menteri masa pentadbiran Tun Mahathir dulu. Orang sebarkan fitnah dan aib dia, dia pulak nak bersumpah sama bukan dia. Bukan kan bodoh tu. 
     Inilah masalahnya, Kalau kat kampung2. Perkara gini mesti Jarah dan Jenab akan cakap jaga tepi kain orang kat Soba kalau cerita begin disebarkan. Tapi bila dalam media gini, menyebarkan dan menfitnah serta membuka aib orang dikatakan, versi memoralkan rakyat. Bijak2.
     Kalau ustaz2 nak mengajar perlu belajar berpuluh-puluh tahun baru dapat ilmu untuk mentarbiahkan (memoralkan) anak muridnya.

    Kalau guru perlu belajar di universiti buat Ijazah 4 tahun baru dapat ilmu baru boleh mengajar (memoralkan) pelajarnya.
 
     Kalau Polis kena kursus 6 bulan untuk belajar di Akademi Polis untuk medapat ilmu bagi menjaga (memoralkan) keamanan negara.

Tapi...
     Trio Datuk T, hanya perlu sedikit video Klip lucah untuk memoralkan rakyat. Hanya beberap minit je...(daripada maklumat dalam paper)

     Jangan kata aku tengok pulak video tu, aku tengok gambar yang ramai blogger Snapshot je, Berlambak-lambak dalam blog. Nak tengok? Cari sendiri la, tak kan aku nak share link blog mereka kot! molek2 aku tak ada dosa yang berkaitan, nak tambah lagi dosa. Biar mereka je la main ciku cak aa... main kongkalikong dengan dosa2 yang mereka sendiri cipta. Kita sebagai rakyat....

bangun pagi ke sawah
celik mata ke laut
boleh pitis samah (50sen) 
balik kena taut (mata kail)

notatapakkaki :- tak sabar menanti 16 Mei.

Nur Faisal
29 April 2011

No comments: