Tuesday, April 26, 2011

Rani Mukherjee VS Kajol

      Ha... pada 20/04/2011, ada berita kat Kelantan, tajuk ''Kajol' sanggup mati pertahan imej lembut'. Ha... malam nie baru aku teringat dan teringat pasal Kajol tu, dengan Rani Mukherjee. 

      Sebelum tu, anda boleh la baca berita pasal Kajol kat sini. [klik di sini] 

     Ha... bukan Kajol yang Bollywood tu. Tapi Kajol Kelantan, nama si Kajol tu Mohd Hafiz Jafri, umurnya 24 tahun. Nama hebat gak. Tapi kena tangkap Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JHEAIK) sebab pakai pakaian tak elok. 
“Saya tidak mampu untuk berubah dan sampai bila-bila saya akan terus begini," katanya ketika dihubungi di sini semalam. 
      Tu kata-kata si Kajol tu. Nauzubillah... Aku rasa, dulu la macam nie, pakaian elok jugak. Pakai macam lelaki la. 
eh, bukan gini, nie musim dia pakaian pelik dah.
     Ha... gini la gaya dia dulu. 
     Ok...kita tinggal dulu pasal si Hafiz Jafri nie. haha...

      Yang aku nak cerita sebanarnya ialah, Hal Rani Mukherjee. Hai, jangan kau fikir dalam kepala otak kau tu Rani ini.
      Kalau Rani ini, aku pun minat. hehe...
     Masa aku tingkatan 5 tak silap, kat kampung aku, Kg. Aur China, ada la buat anak-anak muda berdikir barat. So...ada la tiap malam geng-geng muda berdikir, dan ada orang kampung yang mai tengok.
     Pastu, ada la si lelaki, yang bergila-gila sebagai perempuan. Dia nak menjadi si Kajol Kelantan la. Menyanyi dikir dengan nada suara perempuan. si lelaki tu, menggelarkan namanya sebagai 'Rani'. haha... lucu betul...!
      Masa malam tu dia mari, ramai la orang, tempat dikir tu di buat atas stage la, pentas, stage tu orang Kelantan yang panggil. Jerman katakan. 
      Masa dia naik tu, ramai la awok-awok yang sorak macam mengalu-ngalukan dia. Rani pun tersekat tak boleh naik. Memegang-megang telinganya. Terkial-kial tak nampak melepaskan sesuatu yang tersekat. Pas tu ada awok-awok yang mari tolong. Adui-adui Rani tersakit-sakit. Lepas tu je baru boleh dilepaskan. Bila ada awok-awok mai tolong. Orang kampung pakat suko dah ko Rani tu.
    Haha...lucu la. Rupa-rupanya, masa dia nak naik tu, subang yang dia pakai, tersangkut pada pukat (pukat orang tahan ikan). Subang tu kan pakai kat telinga, bila tersangkut, dia tak nampak la keadaan subang tu. Kena orang lain mai tolong baru boleh lepas. Dia yang nampak malu dah. Tu la pasal, dah tau jantan, pakai subang sangat.  
     Nak tau, sekarang si Rani celup tu, dah ada anak dua tiga orang dah. Lucu betul! Ada orang kampung cakap la. "Lembut-lembut pun boleh anak jugak". haha... tu aku dengar orang kampung bercerita. Lembut luar, dalam strong. haha. 
Notatapakkaki :- lepas tu Rani menyanyi tak sedap dah sebab malu. haha... 

Nur Faisal
26/04/2011 

No comments: